Kilka tygodni temu rozpoczął się wyczekiwany remont schodów przy ulicy Zakopiańskiej (Tarasy będą przebudowywane w dalszej kolejności). Co za tym idzie, pojawiło się sporo pytań i wątpliwości oraz zrozumiały strach przed efektem końcowym. Głównym powodem na pewno jest fakt, że poprzednia inwestycja została wykonana w sposób nienależyty. Przyznaje to zresztą obecny wykonawca…
Warto aby osoby zainteresowane inwestycją zapoznały się z porcją specjalnie przygotowanych informacji na ten temat:
1. Wykonawcą inwestycji jest Zakład Budowlany Rafał Lehman. Więcej informacji i kontakt na stronie: http://budowaremontylehmann.pl
2. Budowę nadzoruje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska – http://www.drmg.gdansk.pl
3. Wnioskodawca – Jędrzej Włodarczyk, ma znikomy wpływ na przebieg remontu. Jest firma, która wygrała przetarg i to ona zajmuje się kwestiami budowlanymi. Nie Jędrzej Włodarczyk, ani Rada Dzielnicy Siedlce.
4. Wniosek do BO nie został złożony przez Radę Dzielnicy, tylko przez wymienionego wcześniej wnioskodawcę. Wnioski do BO składają osoby fizyczne, a nie podmioty. Oczywiście radni kibicują jak mogą. Zarząd Dzielnicy Siedlce próbuje koordynować proces składania projektów do BO organizując chociażby konsultacje społeczne (http://www.radasiedlce.pl/index.php/aktualnosci/101-konsultacje-spoleczne-budzetu-obywatelskiego-2017).
5. Wnioskodawca nie jestem budowlańcem, nie wie do końca czy coś jest robione dobrze czy źle. Deklaruje za to przekazywać spostrzeżenia i uwagi co do prowadzonych prac remontowych.
6. Nie należy z góry zakładać, że wszystko zostanie zrobione źle. Wszystkie osoby związane z budową z którymi rozmawiał wnioskodawca projektu (wykonawca, DRMG) przyznają, że poprzedni remont został wykonany niepoprawnie i teraz używane są całkiem inne materiały. Jeżeli ktoś z mieszkańców uważa inaczej, należy bezzwłocznie informować – wnioskodawca będzie natychmiast reagować.
Podsumowując, należy mieć wszystko pod kontrolą, nie ulegając jednocześnie emocjom. Wszelkie informacje, najlepiej oparte na konkretnych uchybieniach ekipy inwestycyjno-remontowej, należy przekazywać bezpośrednio do wnioskodawcy mailowo: jedrzejwlodarczyk@yahoo.pl lub telefonicznie: 516 092 235.
Informacje można przekazywać również na maila Rady Dzielnicy Siedlce: rada@radasiedlce.pl